FORRETNINGSBETNGELSER

1. Aftalegrundlag

Fotopi.dk er en del af Take-A-Look, derfor alle aftaler, der indgås mellem Fotopi/Take–A–Look (herefter ”Leverandøren”) og kunden (herefter ”Kunden”) sker på de vilkår, som fremgår af nærværende forretningsbetingelser, medmindre andet er skriftligt aftalt mellem parterne. Bindende aftale mellem parterne anses først for indgået ved Leverandørens fremsendelse af ordrebekræftelse til Kunden. Ordrebekræftelse, faktura og nærværende forretningsbetingelser udgør det samlede aftalegrundlag mellem Leverandøren og Kunden. Når du bestiller varer eller ydelser på Fotopi/Take-A-Look, indgår du en købsaftale med Take-A-Look, Valmuevej 14, 2300 København S, +45 2253 54811.

2. Bestillinger

Ved Kundens bestilling af en ydelse hos Leverandøren, fremsendes en ordrebekræftelse til Kundens e-mailadresse, hvorefter produktionen af det af Kunden bestilte produkt påbegyndes

3. Priser

Alle priser er angivet i DKK inkl. moms.

4. Betalingsbetingelser

Leverandøren tilbyder betaling ved brug af betalingskort eller faktura, som sendes til Kundens e-mailadresse, når Kundens bestilling er afsendt. Betaling af fakturaen skal ske senest 14 dage efter fakturadatoen. Ved for sen betaling er Leverandøren berettiget til at opkræve en årlig strafrente i henhold til den gældende rentelov. 

5. Levering og risiko

Efter Kundens bestilling modtager Kunden en ordrebekræftelse med angivelse af et forventet opstartsdato. Hvor ikke andet er aftalt mellem parterne, vil opstart af forløbet/ne vil typisk være 2-5 arbejdsdage. Alle leveringstidspunkter er alene estimater, og forlænget leveringstid kan forekomme. Der tages således forbehold for forsinkelser ved levering, som ikke skyldes Leverandørens forhold. Såfremt en opstart forsinkes som følge af forhold, som Leverandøren ingen indflydelse har på, herunder men ikke begrænset til forsinkelser fra Leverandørens underleverandører og andre udefrakommende omstændigheder eller force majeure begivenheder i øvrigt, udskydes det estimerede opstartsdato med et tilsvarende antal dage, som sådan en forhindring har bestået. Kunden kan ikke, som følge af sådanne force majeure begivenheder, hæve aftalen og/eller kræve erstatning.

6. Ejendomsret

Ejendomsretten til produktet forbliver hos Leverandøren, indtil der er sket fuld betaling for det pågældende ydelse. 

7. Immaterielle rettigheder

Ophavsretten til samtlige ydelser forbliver Leverandørens.

8. Personoplysninger

I forbindelse med levering af ydelser til Kunden, behandler Leverandøren personoplysninger om Kunden. For mere information om, hvordan Leverandøren behandler personoplysninger, henvises til Leverandørens persondatapolitik. 

9. Ansvar

Leverandøren er ikke ansvarlig for Kundens indirekte tab, som måtte opstå i forbindelse med Kundens køb af ydelser hos Leverandøren. Leverandørens maksimale ansvar over for Kunden for ethvert tab eller enhver skade, som måtte opstå i forbindelse med Kundens køb af ydelser hos Leverandøren, er begrænset til det samlede beløb for Kundens pågældende ordre.

10. Tvister

Aftaleforholdet mellem Kunden og Leverandøren er underlagt dansk ret. Tvister mellem parterne afgøres ved de civile domstole i overensstem-melse med retsplejelovens bestemmelser herom. Er Kunden erhvervsdrivende, afgøres tvister mellem parterne ved Retten i København.

11. Cookies

Leverandøren bruger cookies på hjemmeside til teknisk funktionalitet og trafikmåling. En cookie er en lille tekstfil, der lagres i din browser for at kunne genkende din computer ved genbesøg. En cookie kan ikke indeholde virus. En cookie sletter sig selv efter et vist antal måneder ( kan variere), og fornyes efter hver besøg.

OM COOKIES
Når du besøger en hjemmeside, kan den gemme eller genfinde information i din browser, som regel i form af cookies. Vi bruger blandt andet cookies til at huske dine login-oplysninger og sikre dit login. Derudover indsamles oplysninger for at optimere vores hjemmesider og vise dig indhold, der er målrettet dig og dine interesser. Vi bruger ikke cookies til at identificere dig, men de hjælper os med at give dig en mere personlig oplevelse.

HVORFOR VI BRUGER COOKIES?
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere. Cookies hjælper os desuden med at få overblik over dit besøg på hjemmesiden, så vi løbende kan optimere og målrette hjemmesiden til dine behov og interesser. Cookies husker fx, om du er logget ind, hvad du har lagt i indkøbskurven, om du tidligere har besøgt siden, osv. Du kan læse om vores overordnede persondatapolitik her.

AFVISNING AF COOKIES
Du kan altid afvise cookies på din computer ved at ændre indstillingerne i din browser. Hvor du finder indstillingerne afhænger af, hvilken browser du anvender. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du gør det, er der mange funktioner og services, du ikke kan bruge, fordi de forudsætter, at hjemmesiden kan huske de valg, du foretager.

SLETNING AF COOKIES
Cookies som du tidligere har accepteret, kan efterfølgende slettes nemt. Benytter du en PC med en nyere browser, kan du slette dine cookies ved at bruge genvejstasterne: CTRL + SHIFT + Delete og markere og du vil have slettet cookies. Virker genvejstasterne ikke, og/eller benytter du en MAC, skal du starte med at finde ud af, hvilken browser du bruger og herefter klikke på det relevante link:

Internet Explorer
Mozilla Firefox
Google Chrome
Opera
Safari
Flash cookies (gælder alle browser)
iPhone, iPad og andet fra Apple
Telefoner med styresystemet Android
Telefoner med Windows 7

12. Klage

Klage over Fotopi/Take-A-Look behandling af personoplysninger kan ske til Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København K, Tlf.3319 3200, e-mail: dt@datatilsynet.dk